معیارهای ارزیابی رقابتی مدیران
يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۱۵ ب.ظ
بعضی وقتها، در حال مطالعه یک کتاب تخصصی در حوزهای نه الزاما مربوط هستید که به نکاتی بر میخورید که میتونه در کارتون مورد استفاده قرار بگیره. امروز وقتی داشتم اسلایدهای کلاس مدیریت استراتژیک رو آمده میکردم، در بحث تحلیل رقبا، پورتر معتقد بود که برای تحلیل درست رقبا باید تحلیل درستی از مدیرانشون هم داشت. معیارهایی که برای بررسی ارائه داده بسیار جالب هستن و حتی فکر میکنم میشه در موردشون مطالعات جداگانهای هم داشت:
- سابقه تخصصی مدیران: مدیرانی که سابقه مالی دارند متفاوت از مدیرانی که در بخش تولید یا بازاریابی کار کردهاند عمل میکنند.
- استراتژیهایی که قبلا از آنها استفاده کردهاند.
- صنایع دیگری که در آنها کار کردهاند
- رخدادهای مهم محیط کلان که در دوره مدیریت آنها رخ داده است (از قبیل تورم یا رکود)
- سخنرانیها، نوشتهها، کارهای بیرونی و ...
Porter, Michael E. (1998): Competitive strategy. Techniques for analyzing industries and competitors: with a new introduction. 1st Free Press. New York: Free Press. P: 61-63
- ۹۴/۰۲/۱۳